כותרת
> C;
1/1
חדשות

בויצ"ו נהריה ציינו את היום הבינלאומי נגד אלימות נשים

נהריה חדשותפורסם: 06.12.18 , 11:40ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נשים, נערך ביום חמישי שעבר בסניף ויצ"ו נהריה אירוע מיוחד בהשתתפות מתנדבות ויצ"ו וכן חברות המועדונים סירופטמיסט ורוטרי עמיתים, כמו גם חברות אגודת הידידים של המרכז הרפואי לגליל, כל זאת בשיתוף עם סניף "אמונה" נהריה והעומדת בראשו, אפרת וייס.
כמו כן השתתפו באירוע שלוש חברות מועצת העיר נהריה: סגנית ראש העיר בתואר שרית מולכו, ענת לורנץ ולירז איתמר.

בתמונה: האירוע שנערך בוויצ"ו נהריה, צילום: RITVO PHOTOGRAPHY

את הערב פתחה יו"ר ויצו נהריה, מינה גולדשטיין, שהודתה לכל הנשים שהגיעו, תוך שהדגישה כי המפגש צריך להוות יריית פתיחה לתחילתם של שיתופי פעולה בין כל אירגוני הנשים הפועלים בנהריה.
לאחר מכן ניתנה ע"י רחל הודיה עדות חיה על חייה הקשים בעבר, תוך שהודתה לארגוני הרווחה בנהריה שסייעו לה רבות.
בהמשך התקיים פאנל בהשתתפות גורמים מקצועיים שונים, ובהם המפקחת המחוזית במשרד הרווחה מחוז צפון, שולמית כהן גרינצווייג, מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית במרכז הרפואי לגליל, חנה סולומון, ונציגת מחלקת הרווחה בעיריית נהריה, גלינה בסוב (עובדת סוציאלית מרכז אלימות ועובדת סוציאלית לחוק סדרי דין). (בתמונה מטה)

כהן גרינצווייג סקרה בהרחבה את השירותים הניתנים ע"י הרווחה ואת המענה לעזרה באמצעות המקלטים, שבמשך השנים עברו שינוי רציני, ובכלל את כל סוגיות העבודה הסוציאלית.
סולומון סיפרה על ההתמודדות בבית החולים עם נשים שמגיעות לשם לאחר שסבלו מפציעות כתוצאה מאלימות, כיצד הנושא מטופל ואלו קשיים עומדים בפני הצוות.
בסוב סיפרה על מקרים בהם היתה מעורבת וכיצד הם זכו לטיפול מקצועי הולם.

הערב נחתם בסיפורה המצמרר של המטפלת הרגשית עינת גולדמן, שגוללה את סיפורה האישי על הילדות שעברה והאלימות שחוותה בתא המשפחתי בתחילת שנות ה-80, כמו גם כיצד החוויות הקשות הללו השפיעו עליה כעבור שנים.
יצוין כי במדינת ישראל כלואים במעגל האלימות מאות אלפי נשים, ילדים וגברים, כאשר רק חלקם מטופלים במסגרות שונות, והילדים כמעט וכלל לא מטופלים.
הילדים נחשבים לדור הבא במעגל האלימות והעובדה שהם אינם מטופלים, הופכת את הבית בו הם גדלים למעין "מפעל ייצור" למשפחות חדשות שנכנסות למעגל האלימות.
 
הכתבה פורסמה בעיתון "מבט נהריה וגליל מערבי". לכתבות נוספות יש להיכנס לאתר: mabatnet.co.il