כותרת
> C;
1/1
לימודים

פרויקט ״חוג לכל ילד״ בצפון.

נהריה לימודיםפורסם: 12.12.18 , 09:09ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


שר החינוך, נפתלי בנט, פתח הבוקר באירוע חגיגי את השנה השנייה של פרויקט ״חוג לכל ילד״ בצפון.
בנט: "אלפי הורים בצפון יכולים להרשות לילדיהם ליהנות מפעילות איכותית אחר הצהריים במחיר סמלי - כך נראית מהפכה חברתית"
יותר מ- 30 אלף תלמידים, מ- 93 רשויות בצפון זוכים ליהנות השנה מעשרות חוגים בעלות סמלית של כ- 10 ₪ לחודש.
המשרד הקצה לטובת התכנית כ- 44 מיליון ₪ לשנה.
החוגים הפופולריים ביותר בקרב הילדים: ספורט, אומנות, מדעים, מוזיקה ושפות.
 
שר החינוך, נפתלי בנט: "ילדי הצפון מקבלים היום חינוך מעולה. תכנית "חוג לכל ילד" היא דלת ושער לאלפי ילדים שיגלו את כישרונם בספורט, במוסיקה, באומנות, ברובוטיקה ולמעשה כמעט בכל תחום שיחפצו. זו אחת מתוכניות הדגל של מערכת החינוך ושל הקדנציה הנוכחית, ואני גאה על כך מאוד. בזכות התכנית, אלפי הורים בצפון יכולים להרשות לילדיהם ליהנות מפעילות איכותית אחר הצהריים ולפתח את היזמות, היצירתיות והכישרונות שלהם במחיר סמלי. כך נראית מהפכה חברתית. יזמתי את התוכנית כי אני מאמין שלכל ילד בישראל, בין אם הוא מתל אביב ובין אם מחצור הגלילית, יהודי, ערבי, דרוזי או צ'רקסי, לכל ילד מגיעה הזדמנות הוגנת להצליח. כל ילד צריך שיאתרו את החוזקות שלו ומשם הוא יוכל לנסוק למעלה אם יתמיד  ויעבוד קשה. אין כוכב נולד, יש כוכב מתאמץ. אני קורא לכל ילדי והורי הצפון להירשם לתכנית המבורכת הזו, וביחד נמשיך להצמיח עוד ועוד כוכבים".
 
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: צמצום פערים הוא אחד מהיעדים המרכזיים שחרטנו על דגלנו. לצד הפעולות להרחבת הידע וקידום ההישגים הלימודיים, אנחנו פועלים להעניק למאות אלפי תלמידי מעטפת חינוכית, עשירה ואיכותית גם בשעות הפנאי. תכניות הצהרונים, פעילויות תנועות וארגוני הנוער מאפשרים לילדים ללכת אחר נטיית ליבם. הם מאפשרים להם להפרות ולהשפיע על הקבוצה שהם נמצאים בה. זו ייחודה, צביונה ומשמעותה של התכנית חוג לכל ילד. היא מטפחת אצל כל ילדה וילד כישורים שמעבר למסגרת הלימודים בכיתה. היא יוצרת אצלם תחושת מסוגלות והעצמה אישית. לאלה  תרומה שלא תסולא בפז".
מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון :'הבשורה לילדי הצפון היא בשוויון ההזדמנויות , צמצום פערים והמסר של 'עם הפנים לפריפריה' שמביא המפעל המבורך הזה שאיפשר ליותר מ 60 אחוזים מהילדים שבגלל קושי נמנעה מהם ההזדמנות להשתתף בחוג. וכעת הם זכו'
 
שר החינוך, נפתלי בנט, ומנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, השיקו היום השבוע את שנת הפעילות השנייה של התכנית "חוג לכל ילד" בצפון. באירוע השתתפו גם מנהלת מחוז הצפון, ד"ר אורנה שמחון, ראש המועצה המקומית חצור הגלילית, מר שמעון סויסה, ומנכ"ל החברה למתנ"סים, מר רז פרויליך.
 
שנת הפעילות של התכנית "חוג לכל ילד" ביישובי הצפון, אותה יזם השר בנט לראשונה בשנה שעברה, נפתחה להורים ולילדים בחודש אוקטובר מיד לאחר החגים. השנה עומדים נתוני הרישום על כ-33,000 תלמידים, מכיתות ד'-ה'. מדובר בגידול של כ-3,000 תלמידים ביחס לשנה קודמת.
 
התכנית פועלת בכל הרשויות המקומיות במחוז צפון, 93 רשויות. במסגרתה מימן משרד החינוך 1,090 שקל עבור כל תלמיד, בעלות כוללת של 44 מיליון שקל בשנה, והתלמידים משתתפים נשאו בעלות סמלית בלבד בסך 10 שקלים לחודש. מנתוני הרישום עולה שהחוגים המועדפים על הילדים הם ספורט, אמנות, מדעים, מוזיקה ושפות מציין דובר המחוז, דויד גורלי.
 
"חוג לכל ילד" היא חלק מתכנית חינוכית מקיפה שהוביל השר בנט, לקידום מערכת החינוך בצפון. התכנית כוללת מערך שלם של השקעות תקציביות ופעולות שתפקידן לצמצם פערים ולהעניק הזדמנות שווה לכל תלמידה ותלמיד.
תמונות : דוברות משרד החינוך